Yeni Bir Başlangıç

Fatih Boran
3 min readMay 31, 2022

--

Herkese mutlu günler…

5 yıl 3 ay boyunca yürüttüğüm Nar Mektep Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı görevinden ayrılmış bulunuyorum.

Nar Mektep Derneği / Maltepe, Çankaya / 2021

Görevi çalışma arkadaşım Güldane Serçemeli hanıma devretmenin ayrı bir mutluluğunu yaşıyorum.

Kurumdaki görevime Yönetim Kurulu Üyesi –daha özelde Nar Mektep Akademi Genel Koordinatörü- olarak devam edeceğim.

Staj ve Kariyer Akademisi 2. Dönem Mezuniyet Töreni / Farabi Sahnesi, Çankaya / 2021

Derneğin temellerini attığımızda 29 yaşındaydım. Başlangıçta sivil topluma yönelik hiçbir bilgi sahibi değildim.

Bu süreç benim için çok zordu. Çünkü daha öncesinde ne yeterli bir bilgi birikimim ne de tecrübem vardı.

Tüm operasyonel işlemlerin yürütülme sürecinin gönüllülük esasına göre yapılması işleri daha da karmaşık hale getiriyordu.

Tek bildiğim şey; tüm süreçleri bilimsel gerçekliklere göre objektif olarak yürütmem gerektiğiydi.

Gönüllü ilişkileri, STK mevzuatı, örgütsel gelişme, yapısal düzen kurulması gibi hususlarda hatalı veya eksik yaptığım birçok husus olduğunun farkındaydım. Benim için daha üzücü olanı da şuydu. Türkiye’nin birçok ilinde yaptığım çalışmalarda STK’ların çoğu kapasite yetersizliğinden ana faaliyetlerini yapmakta zorlanıyordu.

Lider oligarşisinin sivil toplumda da kırılmaz bir yapıda olmasının etkisinin fazla olduğunu düşünüyorum. Görev değişikliğimizin bir sebebi de bu. En azından Nar Mektep’te yeni bir lider ve solukla yol alınabileceğine inanıyorum.

İsraftan İstihdama Projesi Çevrimiçi Oryantasyon Toplantısı

Hiç bilgi ve deneyimimin olmasa da bitmek tükenmek bilmeyen öğrenme isteğimin her şeyi daha iyi yapmama vesile oluyordu. Bu beş yılda birçok STK’yı kılcal damarlarına kadar inceledim. Stratejik Yönetim, Örgüt Tasarımı, Gönüllülük Yönetimi, Liderlik, Finansman konularında çok yoğun öğrenme ve uygulama sürecim oldu. Bu süreçte sosyoloji ve psikoloji alanlarına da ilgim olduğunu keşfettim.

Gelinen noktada sadece Nar Mektep için değil ülkemize hizmet eden STK’ların da desteklenmesi gerektiğini düşünerek diğer derneklere de gönüllü olarak rehberlik yaptım.

Hiçbir fon ve destek almadan Nar Mektep’i bu seviyelere getirmek ve 2030 vizyonu kazandırmak benim için gurur vericiydi.

Detaylı olarak 2021 yılında neler yaptık ve hedeflerimiz neler buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Bu süreçten sonra önce Nar Mektep daha sonra ülkemize değer katan/katacak sivil toplum kuruluşlarına, öğrenci kulüplerine, topluluklara destek olmaya çalışacağım. Her ne kadar sürdürülebilir kalkınma amaçları doğrultusunda çalışıyor olsam da yine odağımda önce insan olacak.

Pandemi Öncesi İftar Programımız :)

Kendime ve insana yatırım yaptığım bir dönem beni bekliyor. Enerjim, inancım ve motivasyonum tam, yol haritam hazır…

Gelecek güzel günler de görüşmek dileğiyle…

Sevgiler…

--

--